Sivut

tiistai 9. toukokuuta 2017

Prym Ergonomics - pidemmän käytön jälkeiset kokemukset

Puikot saatu testattavaksi / Prym

Sain taannoin yhteydenoton Prymiltä ja kysyivät, haluanko testiin uudet Prym Ergonomics -sukkapuikot. Oli aika hauska vastata, että no lähettäkää vaan, mutta olen kyllä näistä puikoista blogannut jo pari kuukautta sitten!

Ei se mitään, puikot ansaitsevat kyllä toisenkin postauksen, ensimmäisen kun hätäpäissäni kirjoitin tyyliin HETI kun olin puikoilla puolikkaan sukanvarren neulonut. Jälkikäteen olen sinne kyllä lisäillyt plussia ja miinuksia sitä mukaa, kun on tullut mieleen, siltä varalta, että joku googlettaa näitä puikkoja. Paljon on siis tapahtunut alkuperäisen listauksen jälkeen, en tosin näe järkeä sitä tähän kopioida, voitte lukea listauksen linkin takaa.


Itse ostamani puikoit olivat 3,5 milliset, nämä testiin saamani ovat 3 mm. Niillä omakustanteisillani olen tainnut neuloa nyt kolmet aikuisten kokoiset sukat ja todennut, että teen niillä kyllä tiukempaa, kuin normaaleilla puikoilla (neulon silmukat ilmeisesti heti tuossa pisaran jälkeen kapeassa kohdassa), joten otin näille kolmosen puikoille ohutta fingering-paksuista sukkalankaa ja tulee ihan mukavaa jälkeä.


Se, mitä olen nyt pidemmän ajan saatossa huomannut, on että nämä puikot tosiaan vaativat totuttelua. Jos neulon niin sanotusti yksiavioisesti vain näillä sukkaa, puikot tuntuvat tosi hyviltä ja saan niillä neulottua nopeammin kuin tavallisilla. Mutta auta armias, jos neuloo välissä jotain muuta eri puikoilla ja sitten palaa näihin, on taas jotenkin olevinaan todella hankalat käsiteltävät. Lähinnä sen vuoksi, että ovat joustavat. Eikö näistä voisi mitenkään saada jäykkiä versioita?


Mutta joo, pisarakärki on huikea innovaatio, eikä sen nerokkuutta haittaa edes se, että näistä uusistakin lähti heti tuo sininen väri pois ja vanhat puikot ovat värjäytyneet kauttaaltaan likaisen violeteiksi tummia lankoja neulottuani. Tästä puikkosarjastahan on vielä ne pyöröpuikot julkaisematta, odotan niitä kyllä innolla. 

1 kommentti:

  1. Olen jo muutaman vuoden käyttänyt näitä ergonomisia puikkoja. Sopivat minulle ja kun välillä kokeilen esim kulmikkaita koivupuikkoja, tuntuvat ne selvästi jäykiltä näihin verraten. Ainoa vika mikä on tullut vastaan, on kun sukkaa päättäessäni olen kutonut kaksi silmukkaa yhteen, on jo kaksi puikkoa katkennut tuota tehdessäni. Syytä en tiedä. Toivottavasti joku sen kertoo minulle.

    VastaaPoista