Sivut

keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Kettupuuhka

Äitini virkkasi itselleen tällä ohjeella kettupuuhkan muutama vuosi sitten ja nyt tuli yksinkertaisesti kateudessa raja vastaan ja mun oli pakko tehdä itsellenikin.

Ohje: Fox scarf
Lanka: Drops Big Merino
Koukku: 5 mm

Virkkasin niin pitkän että menee kahdesti kaulan ympäri. Ketun kaulan nurjalla puolen on tosiaan lenkki mistä hännän voi sujauttaa läpi. Kyllä minä jonnekin kirjoitin langan menekin mutta luulen että se paperi asustaa jo paperinkeräyksessä. Tuota ruosteen väristä lankaa saattoi mennä 6 kerää, tai sitten niitä meni 5. Ei voi muistaa.



27 kommenttia:

  1. Ihan huippu! Tosi hieno :) Näkisin tällaisen kummipoikani kaulassa. Hmm, ehtis vielä jouluksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin ehtii vielä! Pylväillä virkattu paksusta langasta, nopeaa, joskin vähän tylsää :D

      Poista
  2. Tää on vaan niin hieno! Vaikka pikkasen spooky!

    VastaaPoista
  3. No tästä kettupuuhkasta mäkin tykkään :D

    VastaaPoista
  4. Ihan mahtava! Minäkin tahdon tuollaisen! :)

    VastaaPoista
  5. Toi on niiiin ihana! Oon jo pidempään ihastellu pinterestistä noita, mut en oo saanu tartuttua koukkuun. Ehkä pitäis. Jos keksis jonkun petroolinvärisen eläimen, se huivi jopa saattais sopia mulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha!:D Pitää laittaa harkintaan! Tosin nyt hokasin, että onhan niitä sinikettujakin...:D

      Poista
    2. Niin onkin! Ja eihän se muutenkaan niin tarkkaa ole mitä väriä käyttää :D

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Niinpä :) Nää virkatut eläinpuuhkat (ja miksei neulotutkin) on tosi kivoja :)

      Poista
  7. Ihan sairaan hieno :) Oon sellaisia ruikkuja huiveja nähny mut sun on kyl ihan paras.

    VastaaPoista
  8. Ihan sairaan hieno! Osaisko ton tehdä vaikka ei ois ikinä virkannu englanninkielisen ohjeen mukaan mitään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä uskon että osaa :) jos oot joskus virkamnut niin varmasti hyvin nopeasti tajuat mistä on kyse :) Tää oli mun äidillekin aikoinaan ensimmäinen englannin kielisestä ohjeesta tehty juttu ja hyvin meni! :)

      Poista