Sivut

keskiviikko 2. joulukuuta 2020

2

 Joulumaskeja, tietenkin!!!

Ekat kangasmaskit ompelin keväällä, hyvin kesäisistä kukkakankaista. Syksyn tullen ompelin ison läjän "syksymaskeja" ja silloin jo mietin, että joulukaudelle pitää kyllä tehdä joulumaskeja. Ja niinhän minä tein! Marttojen kaavaa olen käyttänyt, se istuu omaan naamaani parhaiten. Nämä ovat kaksinkertaista trikoota tilkkusäkin uumenista ja nauhoina trikookudetta.

Ihan ei kuitenkaan mennyt kuin Strömsössä, sillä tonttumaskiin kun kohdistin tontut keskelle, tuli silmästä roikkuva parta.


Ja sydänmaski on jotenkin todella päällekäyvä ja näyttää siltä, kuin olisin vetäissyt joulupukin alushousut naamalleni.


Mutta käpymaskista tuli tosi jees! Joten sillä ehkä kehtaa mennä lähikauppaakin kauemmaksi.

En keväällä, enkä vielä syksylläkään viitsinyt blogata maskeista mitään, koska silloin oli vielä niin paljon joka lähtöön mielipiteitä, enkä olisi millään jaksanut alkaa kommenttiosastolla asiasta vääntään. Nyt lienee kaikille jo kutakuinkin selvää, että maskia on syytä pitää, jos ei sen käyttämättä jättämiselle ole mitään perustavalaatuista estettä ja minulla ei sellaista estettä ole.

7 kommenttia:

  1. Joulupukin pikkuhousut :D Kivoja! Itsekin olen miettinyt, että pitäisikö muutama joulumaskikin vielä ommella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt jos koskaan on mahrava tilaisuus tehdä ja käyttää joulumaskeja :)

      Poista
  2. Ihanaa sulla on joulukalenteri! Kiitos tykkään tosi paljon!

    VastaaPoista
  3. Olen itsekin suunnitellut ompelevani jouluisia maskeja, tuollaiset joulupukin alushousut olis kyllä hauskat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne on hauskat, mutta ei ole vielä päässyt käyttöön.

      Poista
  4. Kivoja maskeja! Mulla on sinisiä kuitukangasmaskeja, kun niiden kanssa on vähän kevyempi hengittää.

    VastaaPoista