Sivut

torstai 18. syyskuuta 2014

Tositarkoituksella

Olen siinä iässä etten halua enää ostella koko ajan laukkuja ja vaatteita jne vaan haluan että asiat joista pidän, olisivat käytännössä ikuisia. Nykyään aika mahdotonta. Ostin kaksi vuotta sitten Marimekon pienen canvas-olkalaukun koska äitiydittyäni koin että pieni laukku omille tavaroille on hyvä kun siinä isossa (reppu tai kassi) on sitten se arsenaali lapsen kamoja. Olen käyttänyt sitä laukkua käytännössä aina ja se on kulunut aivan hirveäksi, siinä on reikiä, värit ovat kulahtaneet ja se on tosiaan niin paskan näköinen etten halua sitä enää käyttää. Pesin sen koska luulin että on likainen mutta se ei ollutkaan likaa, se oli vain niin kulunut. Vetoketjut on sentään ehjät, siitä kiitos. Mutta muuten aika turha luulo että siinä nyt elinikäinen kumppani olisi. Tuli aika ostaa uusi laukku.

Ja se oli jopa 5 euroa halvempi kuin se Marimekon äkkiä kulahtanut ja oikeastaan aika rumakin veska. Tämä olisi TÄYDELLINEN jos sitä saisi vähän iloisemman värisenä mutta kyllä mulle ruskeanharmaakin kelpaa kun muuten on niin nätti ja toivon mukaan laadukas.





Fjällräven G-1000-kankaista, vuoden takuu! Kuvailin sitä tänään kännykällä innoissani bussia odotellessa. Nuo kengät ei varmastikaan ole kovin pitkäikäiset mutta se ei sen vuoksi haittaa sillä ostin ne ihan vain ysärifestareita varten alennuskopasta joten on vain mukavaa extraa että niitä voi käyttää myöhemminkin. Kun ne sopivat niin helkkarin hienosti uusiin Mainion ribbilegginsseihini (jotka sain Mainiolta) ja ysärifibat voi täydentää R-collectionin anorakilla joka muuten on varmasti kaikista eniten elinikäinen tositarkoituksella-takki mitä mulla on koskaan ollut. Tuo tumma takki mikä näissä kuvissa vilahtaa, on Marimekon, sikahintainen, itse ostin hurjalla alennuksella mutta olen joutunut ompeleen aivan liian monta irronnutta nappia takaisin ja paikkaan reikiä sieltä ja täältä että oikein suoraan sanottuna vituttaa. Kuvittelin nimittäin sitä ostaessani myös että tässä nyt on takki loppuiäksi. Eipä ollut.



Ei nyt kuitenkaan mainita siitä että itse asiassa olin Partioaitassa (josta laukun ostin) sen vuoksi että katselin samaisen merkin Kånken-läppärireppuja kun edellinen on niin KULAHTANUT ja rei'illä. Mutta se ei olekaan tätä G-1000 -matskua ja se on sentään palvellut jo ihan älyttömän pitkään verrattuna näihin mitä tässä merkinnässä haukuin joten en repun laadusta nyt valita. Uusi reppu jäi toistaiseksi vielä ostamatta joten vanhalla mennään edelleen.

Niin että tämä laukku, Mainion ribbileggarit ja R-collection anorakki, siinä on mun syysvarusteet mukaan lukien nuo ysärikengät kunnes niistä aika jättää.

Anorakkikuva 2,5 vuoden takaa jolloin tukkani oli vielä punainen ja silmänalusista voi syyttää sitä että olin juuri pari viikkoa sitten synnyttänyt pikkukeskosen vastasyntyneiden teho-osastolle. Näytän kuitenkin freesimmältä kuin mitä nykyään joten mitäpä sitä uutta kuvaa ottamaan.


Huh miten off topic mutta kuten olette huomanneet, työt ja äitiys ja pelkästään käsitöiden ympärillä pyörivä blogi olisi aika hiljainen yhdistelmä ja mä nyt vaan tykkään blogata.

20 kommenttia:

  1. Ihana laukku!
    Minulla on se erikois-Kånken jossa on nahkaiset kantolenkit ja merkit, ja se on tehty tuosta kestävämmästä G-1000-kankaasta. Toivon sen kestävän hyvän näköisenä pitkään.

    VastaaPoista
  2. Hihii huppari bongaus! Arvaas missä minä kuljen tämän syksyä?
    http://myttyra.blogspot.fi/2014/07/r-collections-t-u-l-e-e-t-a-s-kera.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin hykertelen kun olin tässä asiassa edelläkävijä mut joo, ne saletisti tulee taas!!! :)

      Poista
  3. Yep, itsekin haluaisin ikuisesti kestäviä kenkiä ja laukkuja, mutta harmi vaan sellaiset on varmaan viimeksi tehty DDR:ssä! Mua niiin harmitti, kun mun keväällä ostamiin Addun kiilakorkotennareihin tuli reikä. Ja aivan saleesti niissä oli joku valmistusvirhe, mutta en jaksanut lähteä reklamoimaan, kun hoksasin asian yllättävän myöhään. Noh, enpä heti myöskään saanut aikaiseksi korjata sitä ( eli liimata palkeenkieli yhteen ^_^) ja niinhän kävi, reikä laajentui. Tänään olin reipas ja liimailin kengän, saas nähdä tuliko onnistunut korjaus! Mutta todellakin harmi, että se Marimekon laukku kului puhki :( Oliko se se ihana värikäs, jossa ne taskut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se taskullinen värikäs on vielä ehjä, se on niin saatanan painava ettei sitä jaksa käyttää kuin spesiaalitilanteissa :D

      Poista
  4. Minulla lienee sama Marimekon takki, josta ensimmäisen käyttökerran (kaksi tuntia kävelyä kaupungilla) lähti irtoamaan jokainen nappi, yhtä taskun nappia lukuunottamatta. Odotan asiasta yhä vastausta Marimekolta, jonne lähetin reklamaation keväällä (ei taida vastausta tulla). Minä olen tähän mennessä ostanut joka toinen vuosi uuden Marimekon laukun itselleni, sillä siinä ajassa olen ne saanut puhki ja kauhtuneeksi. Mutta kiitos hyvästä vinkistä tuosta Fjällrävenistä. Täytyy käydä tutustumassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kans ekat napit lähti ja kangas repes ekalla käyttökerralla. Reklamoin ja vastasivatkin mutta en halunnut palauttaa kun on niin kiva että päätin sitten vain korjata itse. Ja monta kertaa on saanutkin korjata :(

      Poista
  5. Ne marimekot on kyllä pettymyksiä laadun suhteen. Värit kulahtaa alle vuodessa ja reikiäkin alkaa tulla. Hinta ja laatu ei enää oikein kohtaa. No silti niihin sorrun jatkuvasti...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mäkin vielä varmasti tuun niihin sortuun vaikka kyllä ne ihan paskoja on.

      Poista
  6. Meillä on kolmella lapsella kettureppu-kuume ja sillä neljännellä (1v) on jo oma vaaleanpunainen Fjällräven. Nyt on sitten mullakin Fjällräven-haave. Tuommoinen laukku olisi ihana! Olisi halvempaa, jos pysyisit vain noissa kässäaiheissa. ;)

    VastaaPoista
  7. Olen tässä jo pitemmän aikaa ihmetellyt että ihanko tosissaan ihmiset jaksaa valittaa jos blogissa on muutakin kuin kässäjuttuja? Eikös se ole vähän tämä elämisen meininki, että asiat ei pysy vuodesta toiseen samana vaan kaikki muuttuu. Minä ainakin henkilökohtaisesti pidän sun tyylistä blogata vähän millon mistäkin asiasta. Ei ainakaan käy tylsäksi tämä lukijana oleminen.

    ps. Näin tollasen anorakki virityksen keväällä vero modan osastolla Keskisellä. :D Meinasin silloin kommentoida että sä tiesit, mutta se pääs vallan unohtumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tää on kait sitä omaa omatunnontuskaa kun oon niin ollut olevinaan kässäbloggaaja ja sit on lähtenyt rönsyileen :D Ja sitten kun muissa (ei kässä vaan ylipäätään) blogeissa on nähnyt valitusta aihepiireistä ja plaah. Mut joo, ei nyt just oo kukaan mulle valittanut, toisaalta mulla on anonyymikommentointiesto päällä.

      Joo, Vero Modalla on jotain anorakkeja nyt. Mutta ei ole R-collectionin voittanutta! Oon niin möh möh kun mulla ja pojalla on ollu ne jo aiemmin :D

      Poista
  8. Täällä yhtä lapsetonta lukijaa ei ainakaan häiritse aiheiden rönsyily. Ihan mukavaahan se on että blogissakin näkyy elämän osa-alueita suuremmalla skaalalla :)

    Ja noista ennen aikojaan lahoavista, kalliilla ostetuista "laatutuotteista": Olen itsekin tuumaillu mielessäni, että taitaa Marimekon laatu olla huonontunut huomatavasti about kymmenen vuoden sisällä. Noin vuonna 2006 ostettu olkalaukku on säilynyt mielestäni hyvänä todella ankarasta käytöstä huolimatta, kun taas muutama vuosi myöhemmin ostettua, huomattavasti vähemmän käytettyä magneettilaukkua on ajan hammas purrut paljon kovemmin. Etupuolelta laukku on ihan hyvässä jamassa mutta takapuolelta laukun kulma on kulunut niin, että hiutuneen kankaan alta on paljastunut jokin laukkua kasassa pitävä sisämateriaali... Tosi ikävää, ettei suomalaisiin laatumerkkiehin voi enää luottaa vaikka hinnat ovat entisellään :(

    Kiitos muuten inspiroivasta ja värikkäästä blogista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotkut Marimekon tuotteet ovat kyllä ihmeen kestäviä mutta valitettavasti iso osa on noita että tuntuu kuin H&M:ltäkin saisi kestävämpää. Mulla on esimerkiksi kahdet Marimekon leggarit joista toiset ovat kuin uudet vielä näin 2 vuoden ahkeran käytön jälkeen ja toiset sitten taas hajosivat aivan totaalisesti neljässä kuukaudessa. Hinta kuitenkin molemmissa aika jäätävä vaikka alennuksesta olenkin ostanut. Ärsyttää. Oon niin Marimekkofani että tuntuu tosi pahalta tämmönen.

      Hui, kiitos ja ole hyvä! :D

      Poista
  9. Nyt tuli sellainen olo, että on pakko seuraavan kerran vanhempien luona käydessä etsiä kaapeista vanha oranssi R-collectionin anorakkini ja tuoda se Helsinkiin. Sehän on oikeastaan tosi hieno! Kiitos inspiraatiosta!

    VastaaPoista
  10. Nuo kengät, Palladiumit, on alunperin suunniteltu legioonalaisille. Tiesikkö sitä? :)

    VastaaPoista