Sivut

lauantai 16. tammikuuta 2010

Rakkausmekko (ei raskausmekko, huom!)

Tietysti voisin kertoa tän päivän ostoksista mutta näytetäänpä nyt ensin eilen valmistunut mekko!!! (osaan blurrata naamani jo kuvausvaiheessa, ei tarvi sit myöhemmin käsitellä xD )



Mä oikein etsin kaavoja kässälehdistäni ja löysinkin yhden kivan, mutta sitten meni hermo kun siinä oli liian monta osaa, isoinkin koko mulle joka tapauksessa liian pieni (jep, en ole kokoa 44!) ja voipaperi on liian kapeata kaavapaperiksi tässä tapauksessa.



Niinpä siis otin ohjat omiin käsiini ja käytin yleistä oppimismetodiani nimeltään "yritys ja erehdys". Eli leikkailin kummallisia paloja jotka yhdistin toisiinsa, sovitin 100 kertaa ja otin aina vähän jostain sisään. Kunnes se oli hyvä. Kangas on Eurokankaasta. Osa kustannuksista hoitui syyskuussa synttärilahjaksi saamallani lahjakortilla (kiitos vielä Salka!).



Ja niin, haluan mainita että mä rakastan trikoota ja resoreita!!! Ei tarvi muotoilla niin vimpan päälle, ei tarvita vetoketjuja eikä mitään härpäkkeitä, ei tarvita tikkauksia. Senkus päästelee saumurilla menemään ja aina (melkein aina) onnistuu!









MÄ RAKASTAN TÄTÄ MEKKOA! Vaikka onkin vähän säkki eli mitenkään imartele mun muotoja, heh. Ja hihat on siis pussimaiset, mutta koska lupasin olla kitisemättä tässä merkinnässä, en mainitse mitään siitä että kuva ei anna oikeutt-- ei kun siis, ei mitään!



RAKASTAN TÄTÄ!!!







Mutta kuka tulisi siivoamaan?


(huom, yöllinen päivitys tuossa alempana, kyllä nyt riittää asiaa pitkästä aikaa!)

22 kommenttia:

  1. Hieno mekko ja ihanat hihat:)

    Mä kannustan kanssa resoreita trikoovaatteissa, koska ainakaan mun koneessa ei oo sopivaa tikkiä edes trikoolle. Ja voipaperin käyttäminen kaavapaperina on ihan pyllystä, etenkin jos ne paperit on sellasia valmiiks pellin kokosia arghkdsjlfkj

    VastaaPoista
  2. Ihana mekko!! Rakastan pussihihoja ja -helmoja :)

    VastaaPoista
  3. Ihana! Kattelinkin että jotain ihanan pallokasta pilkisti takin alta. Mmmm, vaikuttaa supermukavalta! Kiva kun kävit tänään moikkaamassa :)

    VastaaPoista
  4. Ihana mekko ja nyt tiedänkin, että näin sut ysiratikan pysäkin ohi kun tallustelit, taisit olla myös Valtterista tulossa ;-). Niin ja miten niin ei tollaset mekot muka ois imartelevia, kun niissä on niin mukava olla!

    VastaaPoista
  5. Peps: Kiitos :) Joo, resorit on ihan parhaita! Mulla sentään oli rulla, ostinkin sitä ihan varta vasten kaavapaperiksi koska mulla oli entuudestaan vaan leivinpaperia, joka on kalliimpaa ja tosiaan pellin kokoisia paloja. Mutta en jaksanut alkaa teippailemaan, parempi vaan leikata vapaalla kädellä :D

    Bubble: Kiitos :) Tuo on kyllä ihana ja olen innoissani koska mulla ei ollut entuudestaan mitään pussihelmaista. Eikä kyllä pussihihaistakaan. Nyt on!

    Herttainen: Jep, tämä on myös mukava päällä :) Etinkin vähän että missä sä siellä oot mutta ehditkin bongaan mut eka :D

    Nooruska: Joo, kävin Valtterilla tänään :D Hassua olla tunnistettava :D Saa tulla jutteleen jos joskus bongaa :)

    Inka: Niin on!

    Norppis: Kiitos :) Olen niin ylpeä tästä :D

    VastaaPoista
  6. Näyttää todella hyvältä! Mä vasta opettelen saumurin saloja.. siinä on niiiiiin paljon opittavaa!

    VastaaPoista
  7. Tuo mekko on ihana, ei todellakaan mikään raskausmekko! Ja hyvä, että lahjakortti tule käytettyä :-D!

    VastaaPoista
  8. Mimosa: Kiitos :)

    Salka: Ihanaa kun kerrankin pystyi ostaan jotain hienoa kangasta eikä vaan aina niitä halvimpia mahdollisia :D On kauhee kynnys nimittäin ostaa jotain kalliimpaa (kuten tuo) koska ei ole mitään takeita siitä että lopputulos olisi tyydyttävä. Onneksi tällä kertaa meni näin :)

    VastaaPoista
  9. AWWWW, aivan ihana! Tykkään kans tollasista kaikista trikoomekoista. Tohon voi yhistää ihanasti erilaisia sukkareita jne :)

    VastaaPoista
  10. Norppa: Niinpä, pitääkin kaivaa kaikki kivat sukkikset esiin :)

    VastaaPoista
  11. Heh, olin tosiaan ihan jäässä siellä kirppiksellä kun en yhtää tajunnut kuka säkään oot, vaikka kyllä mä tän blogin tiiän :D En tunnistanu ketää vaikka oisinki "tienny" tyypin :D Ihan mahtavan mekon oot saanu tehtyä!

    Mä oon miettiny et vois oikeesti joskus satsata kaavapaperiin, menee nimittäin hermot leivinpaperin kanssa kun ne on liian pieniä noille kaavoille, ja teipit ei oikeen pidä niitä yhdessä, ainakaa sellane läpinäkyvä :D Heh.

    VastaaPoista
  12. Wikke: No, aina ei voi tajuta :D :D :D Ja joo, mä kokeilin kans teipata niitä voipaperin palasia mutta hermothan siinä vaan meni.

    VastaaPoista
  13. Ihana mekko! Tahtoo samanlaisen! :D

    VastaaPoista
  14. Aivan mielettömän ihana mekko!! Justiinsa nuo hihat ja helma <3! Ja pallokuvio, oijoi :)

    VastaaPoista
  15. Ihana mekko tosiaan ja varmasti aivan mielettömän mukava päällä, mikä on vaatteissa aina plussaa! Mulla on kanssa välillä tuo yritys ja erehdysmetodi käytössä ja toimii se takkejakin ommellessa vaikka kaavoista ei olisi koskaan kuullutkaan.

    Tätä blogia on kiva aina välillä seurailla ja nyt jopa uskalsin kommentinkin laittaa.

    VastaaPoista
  16. Eveliina: Juu, mekko on tosiaan hirmu mukava :) Kiva kun uskalsit kommentoida :) Mä haluisin uskaltaa kokeilla ommella takkia yritys ja erehdytys -meiningillä! Oikeesti :)

    VastaaPoista