Sivut

lauantai 4. heinäkuuta 2015

Kesälakki

Ompelin innoissani jo tammikuussa kesää varten lippalakin ja mun piti tehdä monesta eri kankaasta kun kerrankin oli niin hyvä malli mutta tietäähän sen että se sitten vähän jäi. Mutta on nyt kuitenkin edes yksi! Minähän tosiaan olen ihminen joka alkaa voida pahoin jos auringonpaisteessa ei ole päähinettä joten tällaiset tosi ohuet ja viileät kesälakkihommelit on ihan pakollisia. Kaava on lempparikirjastani, Surrur - tee oma marimekkosi, enkä ymmärrä miten tartuin tähän kaavaan vasta nyt. Se on hassun näköinen ja kesti hetken hahmottaa miten siitä saa lakin. Ja suurensin sitä ihan fiilispohjalta koska mulla on iso pää joten en tiedä saanko toista tismalleen samanlaista edes aikaiseksi :D Mutta siinä se nyt on.

Hikisenä ja ryppyisenä. Niin lakki kuin muijakin.


Kangas on tosi ohutta puuvillaa Marimekon tehtaanmyymälän vaatetuskankaista. Olen tehnyt siitä aiemmin jo hameen.


Kaipaan muuten ihan hirveästi jotain uutta tämän tyyppistä rentoa, värikästä ja ihanaa ompeluinspiraatiokirjaa kuin Surrur! Oisi hieno tehdä jollain bloggaajaporukalla mutta en minä osaa enkä jaksa organisoida, yhyy, ja vauvakin tulossa.

Eikai muuten ollut mitenkään överiä pukeutua samaan aikaan kolmeen eri Marimekon vihreään kuosiin? No ei kai...


Mutta nyt kauppaan, seuraavasta oman elämäni surrur-projektista uupuu yksi (tai ehkä toinenkin) Muumikäsipyyhe. Oispa alelaarissa, oispa!

Ps. sori jos muillakin nämä kuvat latautuvat hitaasti. Epäilen syyksi Flickriä jonka kautta kuvat tänne tulee, viime aikoina on ollut jotenkin hitaan oloista. Just nyt ei taida kaikki kuvat edes näkyä, huoh.

13 kommenttia:

  1. Välillä on kiva pukeutua sekalaisesti, vaikkakin yhdellä värillä eikä tarvitse olla aina samaa kuosia.

    Kuvat lataantuivat normaalisti ja meillä on 100/10-yhteys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut nyt ongelmia noiden kuvien kanssa mutta jospa se siitä.

      Ja juu, välillä, tai oikeastaan aina on kiva pukeutua sekalaisesti :)

      Poista
  2. Pitääkö aina pukeutua tylsästi? Sinä uskallat olla räväkkä ja värikäs. Minä vain haaveilen siitä...... Huomenna kiidän kirjastoon hakemaan opuksen lainaan ja teen itsellini jostain ankeasta kankaasta myös lippiksen. Kiitos inspiraatiosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta mä en osaa pukeutua hillitysti!

      Ja ole hyvä inspiksestä, lippistä paininjalan alle vaan, surrur! :)

      Poista
  3. Tuota olen unohtanut kokonaan kokeilla! Kiitos, että palautit mieleeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin olin vaikka oon tehnyt tosta kirjasta vaikka ja mitä!

      Poista
  4. Siis EIKÄ, mä olen etsinyt mulle kesähattua tuskassa pitkin kauppoja ja sitten sä vain PinG teet juuri sellaisen ihanuuden. ARRRRG... sun kanssas!! Saisinko pistää tilaukseen mulle myös? :)))

    VastaaPoista
  5. Hei miten toi ohje on multa nyt mennyt ohi?

    VastaaPoista
  6. Tuollainen uusi ompeluinspiraatiokirja ois kyllä mainio! Jos innostut sellaista järkkäilemään, niin pidä mut ajan tasalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se olis kyllä ihana!!! Mua vaan pelottaa se työn määrä ja se organisoiminen.

      Poista
  7. Vanha teksti jo, mut siis kässäkirja on loistava idea! Ilmoittaudun valokuvaajaksi! o/

    VastaaPoista