Sivut

sunnuntai 13. toukokuuta 2018

Taaperon mekko Neiti Hirsi -kankaasta ja tilkkuleggarit

Olin ostanut joskus palan Käpysen Neiti Hirsi -trikoota. Liian vähän, jotta saisi itselleen legginssit tai mekon ja koska paitoja en juurikaan käytä, oli ommeltava sitten tyttärelle. Pidin kangasta vähän liian synkän näköisenä iloiselle pikkuneidille, mutta kivahan siitä tuli! Mekko päällä juhlittiin yhdet synttäritkin, kun sopi mielestäni vähän juhlavampaankin menoon. Kaava on uusimmasta tän kesän Ottobre-lehdestä, malli no 8. Ompelu onnistui yllättävän hyvin, vaikka onkin puhvihihat ja tuollainen kolmioniska (johon kyllä jäi ryppy).


Nyt oli melkoisia ongelmia valokuvien kanssa. Tiedättekös kun iso osa vuodesta on liian pimeää blogikuville? Jep, nyt on aivan liian valoisaa.





Jämäpaloja pääsi vielä tilkkulegginsseihin, joissa on myös tyttären frillamekosta jäänyttä Paapiin Hildaa, mun mekosta jäänyttä risuaita-trikoota ja molempien mekoista jäänyttä Noshin joutsenta ja yksiväristä harmaata. Tuli tosi kivat!




Ihania onnistumisen kokemuksia ompelun saralta siis!

5 kommenttia:

  1. Söpöset 😊 Tuo kangas oli miusta alkujaan ihan kumman näköistä, mutta jotenkin nykyään se viehättää. Suunnittelija ollut aikaansa edellä 😅

    VastaaPoista
  2. Heips.oon jo pitempää ihastellut noita erilaisia tilkkuleggareita.oisko mitenkään mahdollista että tekisit jonku opastuksen miten niitä tehdään? Kun oon tämmöne poropeukalo ni oid kiva saada vähä vinkkiä mistä lähtee liikkeelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen leikannut leggarikaavan vaan palasiksi, numeroinut osat, että on sit helpompi koota palapeli, leikannut kankaat kaavojen mukaan ja yhdistellyt housuiksi. Yleensä olen halunnut lahkeista epäsymmetriset, joten toiseen lahkeeseen olen leikannut omat kaavapalaset.

      Toinen mahdollisuus on toki yhdistää tilkut ensin yhtenäiseksi kankaaksi ja sitten leikata siitä normi leggarikaavalla. Siinä on mun mielestä vaan vähän hankalampi hahmottaa kokonaisuutta.

      Poista