Sivut

sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Huolella marinoitu ei ole puoliksi neulottu

Viime vuonna kuvatessani kouluaikaisia käsitöitä, mainitsin näistä keristä mitkä ovat jääneet yli 90-luvulla neulomistani sukista. Kyllä, on jäänyt yli enemmän mitä sukkapariin edes tarvitsisi, mutta eipähän ainakaan loppunut aikoinaan kesken.





Nyt repäsin ja otin nuo puikoille. Vähän haastava yhdistää mihinkään yksiväriseen kun on paljon paksumpaa kuin nykyinen Seiskis. Niin ja parempaa laatuakin. Mutta en kuitenkaan halua mixata oikein muuhuunkaan. Katellaan! Ihan susirumaahan tämä on nykyiseen makuuni mutta eipä niitä sukkia pakko ole itselleen jättääkään.

11 kommenttia:

  1. Metrejä on kuitenkin näköjään yhtä paljon grammoihin nähden ku nykyveljeksessäkin (:

    VastaaPoista
  2. Hih, mä oon tehnyt ekat sukkani seiskaluokalla just tästä langasta! Varressa oli neonoransseja raitoja. Oi, miten nostalgista. Hyvät ja kestävät sukat tuli, oiskohan tosiaan enää laatu samalla tasolla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hypistelin tänään samaa lankaa (7 veljestä nostalgia -nimellä) kaupassa ja oli kyllä aivan hiton karheaa ainakin, tää vanha on niin pehmoista ettei 7 Bröderiksi uskoisi.

      Poista
  3. Mulla taitaa olla tästä samasta langasta villapaita, äigin tekemä. Kerro toki jos jotain jännää keksit tästä, voisin sitten käydä nappaamassa ne pari jäänyttä kerää äitin kätköistä.. :-)

    VastaaPoista
  4. Oih, mulla on myös tuota lankaa jemmassa. Siitä on tullut tikutettua sukat ja säärystimet joskus kouluaikoina (metalliset puikot, hikiset kädet ja open opit mielessä). :)

    Ja on juu pehmeää ja paksumpaa kuin nykyiset seiskaveikat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanan pehmeätä kyllä verrattuna nykyisiin 7 veljeksiin, tätä vois melkein tosiaan käyttääkin ;D

      Poista
  5. moikka!! Minulla on myös vielä tuota rondo merkinen lankaa, mutta vaalenharmana, "Säästän" sen omalle porukkalle ja neulon heille sukkia, muut voivat saada tästä "uudemmasta" seiskaveikasta ☺. Ero lankojen välillä on huima.

    VastaaPoista
  6. Mulla on säärystimet juurikin tuosta langasta tehty. Tuolloin en viel luottanut omiin taitoihini neulomisen suhteen, joten sain houkuteltua silloisen kämppikseni neulomaan ne mulle ostamastani langasta :)

    VastaaPoista