Sivut

tiistai 31. tammikuuta 2017

Create with Adlibris

Adlibrikseltä kysyivät, haluanko bloggaajana ottaa vastaan yllätyspaketin heidän käsityö/taide/askartelutarvikkeitaan. No joo! Olen kyllä tiennyt, että he myyvät lankaa, mutta en ollut sen kummemmin perehtynyt, olen aika vähän ylipäätään Adlibrikseltä tilaillut, paikallinen kivijalkakirjakauppa kun on ihan lähellä ja lankaakin tulee ostettua muualta. Mutta totta tosiaan, siellä on lankaa ja vaikka mitä! Saamassani paketissa oli mm tätä Create with Adlibris Socki -sukkalankaa ja otin sen heti puikoille. Puikkosuositus oli 4-4,5, mutta tein kuitenkin 3,5 mm puikoilla. Tässä kun on metrejä 100 grammassa saman verran kuin Novitan 7 veljeksessä. Aika napakat sukat tulivat, joten ei se 4 mm olisi lainkaan liioiteltua ollut.



Pakko myöntää, että en ole noiden valkoharmaiden osioiden suurin ystävä, mutta kauniit marjarahkan ja vispipuuron väriset raidat kompensoivat asiaa. Lanka on mukavan pehmoisen tuntuista neuloa. 100 gramman kerä maksaa 2,9 euroa, mutta ainakin meikäläisen 42 jalkaan tarvitsee kaksi kerää, varsinkin jos haluaa raidat samoille kohdille.


Neuloin ihan peruspertsat, koko varsi joustinta. Ensimmäistä kertaa kokeilin kuitenkin kantapäätä aina oikein -neuleena. Mulle tulee aina oikeasta mieleen ala-asteen ensimmäisenä neuletyönä tehdyt patalaput, kun ei vielä osata nurjaa. Siitä mielikuvasta on tosi hankala päästä eroon. Miksi siis neuloa aina oiketa, kun sileä on mun silmään kauniimpaakin. Tällaista kantapäätä on kuitenkin viimeaikoina näkynyt tosi paljon, joten olihan se kokeiltava. Tein siis ranskalainen kantapään, mutta aina oikein -neuleena. Käyttökokemusta ei vielä ole, nämä kun juuri äsken vasta tipahtivat puikoilta.



Nyt kyllä varmasti jatkossa, jos Adlibrikseltä jonkun kirjan tilaan, tsekkaan myös ne langat. Siellä on useita tuotemerkkejä, joista ainakin Drops on sellainen, jota käytän paljon.


Mua nyt kyllä vähän itkettää tuo, miten rumasti puikkojen vaihtumiskohdat ovat alkaneet näkyä mun neuleissa. Tämä ongelma on alkanut vasta muutama kuukausi sitten, siihen asti olen koko ikäni saanut neulottua ilman, että ne näkyy. Ärsyttää aivan suunnattomasti, mitä on tapahtunut mun käsialalle?

27 kommenttia:

  1. Oo tässähän ois ainakin hinnan puolesta hyvä vaihtoehto seiskaveikalle! Oliko näissä paljonkin värivaihtoehtoja?

    VastaaPoista
  2. Ompas nätit pertsat joustavalla kantapäällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä kantapäät ovat kyllä hämmentävän joustavat (parhaillaan sukat siis jalassa), saas nähdä lörpsähtävätkö käytössä liiaksi.

      Poista
  3. Nätit sukat. Mä en ole ikinä tiennyt, että kantapää voidaan tehdä niin monella tavalla kuin mitä nyt olen nähnyt tehtävän. Silloin aikoinaan opetettiin vain yhdellä tavalla (ainakin mulle) ja senkin olen jo unohtanut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tapoja on vaikka kuinka paljon! Mutta eipä niitä koulussa tosiaan opeteta, pääasia että opettavat edes sen yhden :)

      Poista
  4. Enpä tiennyt, että adlibrikselta lankojakin löytyy! Täytyypä tutustua tarjontaan!

    VastaaPoista
  5. Kauniit sukat! Mä ostan aika useinkin askartelutarvikkeita adlibrikseltä, varsinkin jos jonkin kirjan tilaan sieltä.

    VastaaPoista
  6. Mäkin huomasin vasta joskus menneenä syksynä, että adlibrikseltä saa lankaakin! Tilasin sitten innoissani jostain tarjouskampanjasta alpakkalankaa, joka on aivan ihanan tuntuista ja mukava neuloa. Vielä ei ole tosin valmista tullut, joku ihme neulomisblokki napsahti ennen joulua päälle, eikä ole väistänyt. Saumuri vei "oman ajan" voiton toistaiseksi. Kivan näköinen tuo kantapää, pitää koittaa sitäkin, kunhan puikot taas alkaa heilumaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tässä blogilahjuspaketissa oli kilon verran alpakkaa :D En ole juurikaan alpakasta ennen neulonut, kun se on niin pörröistä mun makuun, mutta eiköhän nyt tule kehiteltyä jotain.

      Mun on "pakko" neuloa, kun oma aika alkaa niin myöhään ettei voi enää saumurilla pärryytellä :D

      Poista
  7. Oon tilannut nimenomaan dropsia tuolta, koska tuttu merkki. On pistäny silmään myös tuo Adlibriksen oma lanka mut en oo uskaltanu tilata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä sukkalanka oli ainakin ihan semmosta perus sukkalankaa :)

      Poista
  8. Kaunis kantapää! Olen tilannut tuota sukkalankaa useammassakin värissä. Kivaa ja melko kestävää, mutta nuo valko-harmaa kirjavat kohdat ei ole munkaan lempparijuttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä just suunnittelin, kun sain tuota lankaa muissakin väreissä, että leikkaan valkoharmaat pätkät pois ja neulon sit nistä vaikka erikseen jotain xD

      Poista
  9. Minä olen jo jonkin aikaa tilannut Dropsin langat adlibrikseltä. Edullisin ja tulee ilman toimitusmaksuja!! Ja nyt olen niin onnellinen kun ovat ottaneet valikoimiinsa DuStoreAlpakan=)Sterk on suuri lankarakkauteni ja laitoin just puikoille pojalle villapaidan. Tosi ihania lankoja, joiden saatavuus on ollu heikko aikaisemmin. Suosittelen todella!!!
    Mullakin tahtoo olla tuota puikkojen väli-ongelmaa aika-ajoin, enkä oo siihen syytä keksinyt. Sen oon huomannu että mitä enemmän se alkaa häiritä, niin sitä suuremmaksi rako kasvaa vaikka kuinka yritän poistaa ongelmaa. Kivoja neuleita taas sulla=)
    Sanna




    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta muuten, siellä ei ole toimituskuluja! Hyvä pointti, täytyy muistaa kun seuraavan kerran tulee tarvetta Dropsille. Tai jos vaikka haluaa kokeilla noita muita merkkejä.

      Ja luulen kans, että mitä enemmän siitä välistä stressaa, sitä herkemmin se tulee :D Nyt neulon vauvansukkia, eikä niistä näe mitenkään, että missä kohtaa on vaihtunut puikko.

      Poista
  10. Tulipa kivat! En ehkä nyt heti ryntää tilaamaan kuitenkaan. Kanzii ehkä kokeilla vaihtaa puikon vaihtumiskohtaa. Niinkuin siis, että neuloo aina yhden seuraavalta puikolta. Oliko surkeesti selitetty?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli hyvin selitetty, olen tuota kikkaa käyttänytkin joskus, nyt en, kun jotenkin huomasin vasta lopuksi, että se hemmetin vako tuohon tuli :D :D

      Poista
  11. Kauniit sukat ja ihana kantapäämalli. Täytyypä harjoitella itsekin. Puikkojen vaihtumiskohtaan olen itse tehnyt seuraavasti. Vaihdan joka toisella kierroksella vaihtumiskohtaa, niin se ei aina ole sama kohta. Tasaan puikot sitten lopuksi normaaleihin kohtiin. Kokeilepa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, olen kokeillut sitä, toimii kyllä hyvin :) Mutta kätevämpäähän se olisi, jos ei tarvitsisi niin tehdä, vaan tulisi luonnostaan sileätä :)

      Poista
  12. Tilasin kesäkampanja (-20)punaista Muscat mersenoutua puuvilla lankaa. 50g/0.96e.
    Hyvä lanka ja edullinen😀

    VastaaPoista
  13. Hei, mitäs luulet saanko yhdestä kerästä 38-39 sukkaparin...siis sillee et menee kuviot kohalleen? Oon tehny vasta kahdet villasukat eläissään aiemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä varaisin kaksi kerää. 38 koon saa nippanappa yhdestä kerästä, mutta jos haluaa kohdistaa, niin en usko, että riittää, ellei sitten tee tosi lyhyitä varsia.

      Poista