Sivut

keskiviikko 4. helmikuuta 2009

Värityskirjoja X)

Ostin tossa joulukuun lopulla Aikuisten värityskirjan. Ideana tosi hauska ja just niin mun tyylinen.


Mutta jotenkin en vaan sit kuitenkaan tykännyt. Ärsyttää, kun värityksen alta näkyy liikaa ne alkuperäiset.


Oon jo pitkään kuolannut kirjakaupoissa tota tosi paksua ihanaa värityskirjaa ja nyt näin sen suomennettuna ja jotenkin oli ihan pakko saada (vaikka ei mua todellakaan oisi haitannut, vaikka oisi englanniksi). Lisäksi ostin puuvärit :D


Jo pelkästään se, että toi on noin hillittömän paksu, saa mut ihan onnesta soikeeksi!


Tässä on joka sivulla/aukeamalla annettu valmiiksi piirrettyä vaan tosi vähän ja sitten pääsee itse taiteileen. Tykkään piirtää, mutta oon siinä huono. Piirrän aina samoja juttuja ja samoja asentoja jne. Yksi uuden vuoden lupauksistani oli alkaa piirtää enempi. Pieniä juttuja, vähän kerrallaan, sillä uskon että kun tarpeeksi paljon vaan yksinkertaisesti PIIRTÄÄ, niin pakkohan siinä on kehittyä. Tämä kirja siis tukee tosi hyvin tätäkin asiaa.

Tässä tähän asti piirtämäni jutut :D

Tässä oli valmiina siis vain pyykkinaru. Koska nää on tosi yksinkertaisia, oon halunnu piirtää vähän aiheen vierestä yksityiskohtia. Huomatkaa kärpästä tavoitteleva kissa pyykkikorissa ;)


Tässä oli nuo sähkötolpat. Tiedän muuten, että ton puun pitäisi kaatua johtojen päälle, että aiheutuisi tuollainen kipinöintitilanne, mutta keksin sen liian myöhään, enkä saanut sitä enää sopimaan, niin tein sit noin. Punaiset pallot niitä, mitä on isoissa voimalinjoissa. Huomatkaa neulegraffiti!


Ehkä lempparijuttuja, vessa-aihe! xD Piti piirtää vessaharjakin. Ja paperia. Klikatkaa toki kuvat suuremmiksi, väritin naamaan ja perseeseen punoitusta.

28 kommenttia:

  1. Vitsit, ihan loistava! Mä oon surkea piirustaja, kaikki mun kolme sisarusta on tosi hyviä, siskotkin toinen kuvislinjalla ja toinen opiskelee jotain graafista. Tommonen värityspuuhakirja vois olla mullekin kiva, rohkaistuisin ehkä vähän. Kun just vaikka tuolin ja pytyn piirtäminen on mulle tosi vaikeita niin nyt ne ois valmiina!

    VastaaPoista
  2. Mä kyl suosittelen, toi on inspiroiva ja varmasti terapeuttista SEKÄ kannustaa piirtään kaikenlaista muutakin kuin niitä omia vakiojuttuja.

    VastaaPoista
  3. Mua taas ahdistaa tuollaiset värityskirjat. Muistan sen tunteen, kuinka pienenä piti saada mahdollisimman nopeasti kirja väritettyä loppuun.

    Mutta piirtäminen voisi tehdä ihan hyvää. Inhoan nimittäin sitä, mutta toisaalta haluaisin osata piirtää.

    VastaaPoista
  4. Nna: Mä tykkäsin pienenä tosi paljon värityskirjoista! Ja kuten nytkin, niitä hienoimpia ei malttaisi värittää ettei vaan mene pilalle. Lapsena suoraan sanoen vitutti (vaikkei lapsia varmaan vitutakaan, mutta harmittaa) kun useissa oli tosi huonolaatuista paperia ja meni tussit läpi. Tykkäsin kuitenkin just tusseista ja niistä loppui aina mustekin kesken. Tai mitä onkaan siellä sisällä. Lisäksi mikään ei ollut noin paksu, kuin tuo mikä mulla nyt on! :D

    Piirtäminen on jees. Uskon, että kun tuon on piirtänyt täyteen, on pakko olla tapahtunut jotain edistymistä!

    VastaaPoista
  5. Hauskoja piirroskirjoja, varsinkin tuo paksu. Kuis sanot, ettet osaa piirtää, kun nuohan on ihan mainioita töitä!

    Olen kyllä samaa mieltä, että kun tekee tarpeeksi, niin kehittyy, väkisinkin.

    VastaaPoista
  6. Kivoja nuo.:D Ite en kyl jaksais, vielki v***ttaa kun Helsingis oli kaikil oma ihana älyttömän paksu värityskirja ja joku kpää meni sit värittämään mun kirjasta muutaman sivun! Mut onneksi saan purkaa piirustusinnot päiväkirjaani ja tietenkin tietokoneella.:)

    VastaaPoista
  7. kaveri löysi vessasta mun jälkeen naisten lehden kuntoilusivut auki kohdasta: "ranskalainen punnerrus".
    siitä lienee kyse tässäkin. naurattaa perseen punoitus :D
    tindetitityy

    VastaaPoista
  8. Tosi oivallisia, varsinkin tuo paksu kirja. Mäkin tahdon! Paljon sellainen vaatii roposia? :)

    -Jenna

    VastaaPoista
  9. Saksi-Sadie: No, mulla on niin monta taiteellisesti ERITTÄIN lahjakasta ystävää, että mun raapustelut ei kyllä oikeesti ole mitään :D Ja siis suurimpana ongelmana koen sen, että piirrään aina samoja juttuja, yritän oppia vähän monipuolisemmaksi.

    Pötkylöitä: voin kuvitella vitutuksen! Mä yritin taas aloittaa päiväkirjaa, johon voisin esim piirrellä, mutta paskat mä mitään jaksanut. Tuon kanssa ehkä jaksan piirustella :]

    tindetitityy: Mä oon tehny ranskalaisia punnerruksia Bodypumpissa, kai ne vessaankin soveltuu xD

    Jenna: tais se melkein 20 euroa olla. Kassalta tullessani totesin mukana olleelle siskolleni, että aika paljon meni oravan nahkoja :D Kun ostin samalla puuvärit ja uudet tussit. Mutta on se kyllä paksu! Tuo aikuisten värityskirja maksoi varmaan about saman.

    VastaaPoista
  10. Uskomattoman hauskoja :D. Ihan loistava idea tuo värityskirja!

    VastaaPoista
  11. Jenna vielä: www.play.com sieltä saa ton paksun kirjan englanniksi kympillä! (sisältäen postikulut siis). Ite tilailen aika paljon Playsta, se on siis ihan ihan jees. Halpa ja luotettava.

    Riikka: Toi on kyllä loistava idea :)

    VastaaPoista
  12. Hei, kerro ihmeessä mistä ostit tuon paksunpaksun piirustuskirjan?
    Olis ihan pakko käydä tyttärelle semmoinen hankkimassa.

    VastaaPoista
  13. Ostin Akateemisesta kirjakaupasta, mutta oon näjny niitä myös Suomalaisessa kirjakaupassa. Siellä ainakin ne oli muistaakseni jossain taide/piirustus-osastolla, eikä lasten osastolla (mutta nyt kun tuo on suomennettu, luulisi löytyvän sieltä lasten osastolta. Omani löysin värikynien läheisyydestä). Olen iloinen tyttäresi puolesta, saa upean värityskirjan :)

    VastaaPoista
  14. aww, värityskirjoja.. oon itsekin käyny kuolailemassa kirjojen päälle kaupoissa.. kassalle asti en oo vaan vielä päässy.. ja sun blogi on vaan niin ihq.. :D

    VastaaPoista
  15. Värityskirjat on ihan parhautta! Suosittelen ostaan!

    Hih, kiitos kehuista :)

    VastaaPoista
  16. oon itekki ihaillu tota paksumpaa enkunkielella mut en oo raaskinu ostaa. itte ostin tan joskus pari vuotta sit ruotsista
    http://www.designtorget.se/designtorget/se/kop_hos_oss/?ew_0_cat_id=2421&ew_0_p_id=70F695F4-EE3A-44E8-A9AE-B39D9DFBCF67&product_category_id=e75a6a77-16db-464a-9355-5d183ea2ce0e&comment=G1774&news=false&cat=Trycksaker&relSno=1774

    en oo mitaan raaskinu varittaa, ne kuvat on niin ihania ni pelottaa et pilaan ne!

    VastaaPoista
  17. yum: oonkin törmännyt tuohon ruotsi-värityskirjaan aiemminkin jossain ja se näyttää kyllä TOSI UPEELTA! En mäkään varmasti malttaisi niitä värittää :D Mut toi mun paksu opus on siitä kiva, että sen kanssa malttaa kyllä värittää, ei niin haittaa jos menee pilalle.

    VastaaPoista
  18. munkin on pitäny ostaa tuo aikuisten värityskirja... muistatko kuinka paljon se makso? niin ja rupesi kiinnostamaan tuo toinen piirtelykirja. mistä kaupasta ostit ja paljon maksoi?

    VastaaPoista
  19. En muista mitä se maksoi. Alle 20 e kuitenkin. Tota piirtelykirjaa oon nähnyt kyllä ihan kaikissa kirjakaupoissa. Seki maksaa jotain siinä alle 20 e muistaakseni. Kannattaa ehkä katsoa googlella, voi löytyä tarkempia hintatietoja :D

    VastaaPoista
  20. Vähän sä oot hyvä piirtämään! Ja keksit hyvin noita piirrettäviä, esim. just toi kaatuva puu! Itselläni on aikuisten värityskirja kakkonen kanssa! Ihan jees onn :D

    VastaaPoista
  21. Kiitti :D Mä en kyllä pidä itseäni hyvänä piirtäjänä mut kumminkin :P Ärsyttää noissa värityskirjoissa kun tusseilla piirtäessä menee värit paperista läpi!

    VastaaPoista
  22. No joo, mäki oon huomannu sen. Ois voinu olla jotain paksumpaa paperia tai jtn. ettei menis :/

    VastaaPoista
  23. Todellakin. Mua ärsyttää aivan hulluna se kun väri menee läpi xO

    VastaaPoista
  24. Ostin silloin "muinoin" tuon paksun kirjan kun olin sulta kysellyt mistä niitä saa. Tyttärelle sitä ensin ajattelin. Se oli unohtunut jonnekin hyllyn perukoille, löysin sen loppukesästä ja se menikin sitten synttärilahjaksi kummipojalle (33 v) :D, taiteilija kun on, tykkäsi kovasti. Harmitteli vaan, kun en ollut mitään kynää ostanut :D Ihan läpällä sitten lähetin puuvärikynät postissa parin päivän päästä perässä....

    VastaaPoista
  25. Hihii, ihan huippua :D Tuo on kyllä maailman paras värityskirja, lapsena kun aina ketutti koska kaikki oli niin ohuita. Varmasti siis 33-vuotiaskin arvostaa, kun saa vielä kynätkin :D

    VastaaPoista